News
COMUNICAT DE PRESĂ - Start ”CASA VERDE”: Românii pot depune dosarele începând cu 10 octombrie
Principiul de alocare a subventiilor: "primul venit, primul servit"
Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire, denumit popular Programul ,,Casa Verde" va fi operational si in 2016, iar persoanele fizice îsi pot depune dosarele de finantare nerambursabilă la agentiile judetene de mediu in localitătile unde domiciliază.
Scopul acestui Program este îmbunătătirea calitătii aerului,
apei si solului prin reducerea gradului de poluare cauzată
de arderea lemnului si a combustibililor fosili utilizati
pentru producerea energiei termice folosite pentru încălzire
si obtinerea de apă caldă menajeră.
Prin finantarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a
proiectelor privind instalarea sistemelor de încălzire care
utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau
completarea sistemelor clasice de încălzire, se încurajează
utilizarea sistemelor care folosesc sursele de energie
regenerabilă, nepoluante.
Fiecare beneficiar va depune dosar cu cererea de finantare la Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului, se va analiza dosarul, se publica dosarele acceptate, beneficiarul achizitioneaza produsele, acestea se instaleaza si apoi transmite o cerere de decontare si i se transmit banii in cont.
Finantarea se acorda astfel:
a) pana la 3.000 lei pentru instalarea panourilor solare
nepresurizate
b) pana la 6.000 lei pentru instalarea panourilor solare
presurizate
c) pana la 8.000 lei pentru instalarea de pompe de caldura
Cheltuieli eligibile:
1) Sunt considerate cheltuieli eligibile cele efectuate pentru:
- a) achiziţia de sisteme de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv a celor destinate înlocuirii sau completării sistemelor clasice de încălzire;
- b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului;
- c) taxa pe valoarea adăugată (TVA).
(2) Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă.
Dosarul de finanţare
Dosarul de finanţare va cuprinde:
a) cerere de finanţare nerambursabilă, conform anexei nr. 2 la prezentul ghid, completată prin
tehnoredactare computerizată şi semnată de solicitant, în original;
b) decizia emisă de către autoritatea tutelară competentă teritorial, în copie legalizată, în
cazul persoanei puse sub interdicţie sau al persoanei asupra căreia a fost instituită curatela sau
tutela potrivit prevederilor legale în vigoare, din care să rezulte că tutorele ori curatorul este
expres mandatat să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe
seama şi în interesul persoanei ocrotite
c) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului, conform anexei nr. 3 la prezentul ghid,
completată şi semnată de către solicitant, în original;
d) actul de identitate al solicitantului, în copie;
e) actul de identitate al persoanei tutorelui sau curatorului, dacă este cazul, în copie;
f) extras de carte funciară pentru informare nu mai vechi de 30 de zile, valabil la data
depunerii cererii de finanţare, care să ateste dreptul de proprietate/coproprietate al solicitantului
asupra imobilului-teren şi imobilului-construcţie pe care se implementează sistemul de
încălzire, în original, pentru solicitanţii care deţin individual un imobil;
g) documentul eliberat de autoritatea publică locală, care atestă adresa imobilului, în situaţia
în care adresa de implementare din cererea de finanţare diferă de cea din extrasul de carte
funciară, în original;
h) copia cărţii funciare şi extras de carte funciară individuală; pentru proprietăţi comune, pot
fi maximum două unităţi individuale trecute pe aceeaşi carte funciară, care adunate trebuie să
fie egale cu 1 (un) întreg;
i) pentru imobilele deţinute în coproprietate se va depune o declaraţie notarială, semnată de
toţi coproprietarii, din care să reiasă că pentru imobilul respectiv se va depune o singură cerere
de finanţare, precum şi persoana solicitantă, în original;
j) certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele
solicitantului, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către organele
competente de pe raza cărora îşi are domiciliul solicitantul, în original;
k) certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe
numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor
Publice, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului de finanţare, în original;
l) certificat de cazier judiciar emis pe numele solicitantului, eliberat de către organul teritorial
de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne, în termen de valabilitate la data depunerii
dosarului de acceptare, în original sau copie legalizată;
m) adeverinţă privind existenţa contului bancar al solicitantului finanţării, emisă de o bancă
comercială, sau extras de cont;
n) în cazul în care domiciliul solicitantului este diferit de locul de implementare se va depune
şi certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele
solicitantului, în original, valabil la data depunerii dosarului de finanţare, eliberat de către
organele competente de pe raza teritorială unde va fi implementat proiectul.
(2) Documentele menţionate la alin. (1) se vor depune în plic pe care se vor completa numele
şi adresa completă a solicitantului, titlul programului: "Programul privind instalarea sistemelor
de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor
clasice de încălzire, beneficiari persoane fizice", precum şi sesiunea de depunere.
Trebuie sa tineti cont de faptul ca accesul la Programul Casa Verde este reprezentat de un dosar doar cu documente (nu si cu punctaje sau alte criterii de departajare). Daca acestea sunt corecte si complete, nu exista motive pentru care poate fi respins.